Skip to main content

El presidente de la Xunta de Galicia dice que Peter Einsenman veía la Ciudad de la Cultura como un mausoleo

El presidente de la Xunta, Emilio Pérez Touriño, confía en que la Ciudad de la Cultura salga menos costosa de lo inicialmente previsto, y dijo que el autor del proyecto, Peter Einsenman, considera que, tras las modificaciones hechas por el actual Gobierno, ahora se trata de un «proyecto cultural dinámico» y no «un mausoleo». El presidente hizo esta afirmación tras la reunión del consello de la Xunta, y después de entrevistarse con el arquitecto autor del proyecto, junto a la conselleira de Cultura, Anxela Bugallo.

Según explicó, Einsenman le mostró su disponibilidad inmediata para reformular el proyecto, en lo que ya trabaja su estudio. Según indicó el presidente, el arquitecto le transmitió que se encuentra «a gusto y entusiasmado» con la definición del nuevo proyecto. Le apuntó su convicción de que puede ser un proyecto «de éxito mundial y de gran potencia en el escenario internacional», al tiempo que señaló que le ha reclamado que se culmine la redefinición en el más corto espacio de tiempo posible.

El jefe del Ejecutivo gallego dijo querer ser prudente, pero indicó que, junto con la conselleira, espera tener la ocasión de presentar «un producto que tendrá menor coste que el actual», si bien dijo no querer anticipar más sobre este asunto porque prefiere, dijo «venir con las pruebas».

El presidente indicó que al autor del proyecto no le ha molestado que el actual Gobierno hubiese modificado el proyecto, «todo lo contrario», dijo, ya que le ha transmitido que cree que es «de alto valor» y que ahora hay un «proyecto cultural y dinámico y que antes era un mausoleo y ahora un proyecto que vale la pena».

Nota de prensa remitida por el Gabinete de Comunicación de la Xunta de Galicia:

O presidente da Xunta, Emilio Pérez Touriño, salientou que na xuntanza mantida con Peter Einsenman, o arquitecto norteamericano lle trasladou que avalía positivamente a definición cultural do novo proxecto definido polo Goberno galego para a Cidade da Cultura.

En comparecencia ante os medios, o presidente explicou que no decurso desa reunión co autor do proxecto arquitectónico do complexo do Gaiás e coa conselleira da Cultura, Ánxela Bugallo, Peter Einsenman manifestou a súa “dispoñibilidade inmediata” para a reformulación do proxecto e para proceder a adaptar as instalacións ao novo Escenario Obradoiro e ao Centro Internacional de Arte Contemporánea que acollerá a Cidade. Esta dispoñibilidade concrétase, segundo explicou Touriño, en que o estudo de Einsenman xa está a traballar nesa liña e co compromiso de facelo “nos prazos máis curtos” e con toda a “prioridade”.

O presidente informou de que Peter Einsenman lle trasladou que se atopa “profundamente cercano” e que fai unha “avaliación altamente positiva” da redefenición do proxecto cultural realizada polo Goberno galego. “Atópase a gusto e entusiasmado coa definición cultural do novo proxecto, parécelle dunha gran potencia e dun gran relevo”, salientou Pérez Touriño.

“Transmitiume a súa convicción de que este proxecto cultural e arquitectónico, o proxecto da Cidade da Cultura pode ser e será un proxecto de éxito mundial, un proxecto de gran potencia no escenario internacional”, puntualizou.

Nesa liña, o presidente incidiu en que o arquitecto lle transmitiu que cría que a reformulación do proxecto da Cidade da Cultura revela un “alto valor” e que era “altamente positivo”, pois constitúe “un proxecto cultural dinámico”

O máximo mandatario galego explicou que lle plantexou a Einsenman a necesidade de, a partir da redefinición realizada, “culminar” o proxecto arquitectónico cun “máximo nivel no deseño na calidade, na oferta arquitectónica, no produto final” e facer isto compatible coa execución “no máis curto espazo de tempo”.

R.