Skip to main content

El presidente de la Xunta se reafirma dispuesto a dar la cara por Galicia ante la crisis

El presidente de la Xunta, Emilio Pérez Touriño, reafirmó su "decisión" de liderar la respuesta colectiva de Galicia ante la crisis económica "sin reparar en costes políticos o de imagen" que le pueda acarrear "dar la cara". Además, renunció a mantener "disputas estériles" ante el convencimiento de que éstas "pueden ser aplazadas", ya que, según opinó, "en momentos de marejada hay que remar más fuerte y todos juntos".

El máximo mandatario gallego presidió el almuerzo-coloquio organizado por la Asociación para el Progreso de la Dirección (APD) bajo el lema 'Orzamentos 2009: Galicia ante a crise', durante el que intervino para informar a los principales empresarios de la Comunidad de las medidas anticrisis que se están llevando a cabo. Tras recordar que este mismo foro fue el escenario, el pasado mes de enero, donde anunció el primer paquete de medidas para hacer frente a la crisis, subrayó que la Xunta trabaja "desde entonces" en estimular la demanda privada "con el refuerzo de la inversión pública", en dar apoyo financiero a la actividad empresarial y en diseñar políticas activas de empleo y protección social.

En este sentido, apostó por reactivar la inversión y el consumo "para impedir la destrucción de empleo" y aseguró que el Gobierno gallego está trabajando "intensamente" y utilizando todos los "resortes disponibles", con "especial énfasis" en el gasto en infraestructuras, vivienda y en sectores estratégicos como el de la automoción. Sobre estas medidas, enfatizó que fueron emprendidas "del mismo modo" por el Ejecutivo central, así como por países como Alemania, Italia y Francia, "y ahora también el presidente electo de Estados Unidos, Barack Obama".

Touriño se refirió, en su intervención, al plan de dinamización de la obra pública puesto en marcha por el Gobierno gallego para compensar la caída del sector de la construcción, que permitió licitar obras por una cuantía que supera "con creces" los 1.000 millones de euros. "Más de un 20 por ciento más que en 2007", resaltó. Además, destacó el convenio entre la Xunta y el Instituto de Crédito Oficial (ICO) por valor de 450 millones de euros y que Galicia fue "la primera comunidad" en acudir al Banco Europeo de Inversión (BEI), del que obtuvo 200 millones para "reforzar la financiación" de las empresas gallegas.

En la misma línea, subrayó que Galicia "volvió a ser pionera en España", al propiciar acuerdos con las entidades financieras y con las sociedades de garantía recíproca para impulsar tres nuevas líneas de apoyo a pymes para financiación de su circulante, para refinanciar sus pasivos y para ampliar capital. Después de reiterar que el apoyo financiero del Ejecutivo gallego durante "diez meses" asciende a 572 millones de euros que permitieron una inversión de casi 1.600 millones, fijó el "compromiso" de la Xunta para 2009 en "el doble". "Aspiramos a facilitarles algo más de 2.000 millones de euros para movilizar una inversión por más de 3.100 millones", proclamó.

El máximo mandatario autonómico apuntó que los Presupuestos de la Xunta para 2009 "mantienen una apuesta por un crecimiento sostenible", resumida en la sentencia "crecer más y crecer mejor". Este crecimiento, según explicó Touriño, está basado en el "aprovechamiento racional de los recursos de la comunidad" y utiliza el "conocimiento y la innovación" como "principal materia prima" para seguir afrontando la crisis. Tras asegurar que éstas "son las coordenadas" en las que se mueven las cuentas gallegas, remarcó que la Xunta "no tuvo que cambiar de rumbo como consecuencia de los vientos desfavorables que soplan en la economía mundial", sino que optó por "acelerar la construcción del modelo iniciado hace casi cuatro años". "No hubo que revisar los cimientos del edificio, porque son sólidos, sino imprimir más ritmo al trabajo", sentenció.

El jefe del Ejecutivo autonómico explicó que los presupuestos gallegos se cuantifican en nueve ejes: la educación, la sociedad de la información, las infraestructuras de transporte, el apoyo a la actividad empresarial, el fomento del empleo, los servicios sociales, el transporte público, la vivienda y la sanidad. "Se resumen en dos líneas de gasto: el gasto productivo y la política social", detalló. Como muestra de su "compromiso" con la inversión productiva, Touriño indicó que la dotación de este capítulo en los presupuestos de 2009 es "superior en cinco puntos al del resto de las comunidades autónomas", al igual que durante los tres años precedentes. Sobre la política social, subrayó que "seis de cada diez euros" se destinan a ese fin.

Nota de prensa remitida por el Gabinete de Comunicación de la Xunta de Galicia:

O presidente da Xunta, Emilio Pérez Touriño, avogou por manter a “presión política” para que o AVE chegue a Galicia no ano 2012 e para que se amplíe a autopista AP-9 na entrada da Coruña, de Vigo e nas circunvalacións de Santiago e Pontevedra. “Fronte á incredulidade, paréceme vital manternos firmes. Se renunciamos a este pressing, a este diálogo político, teríamos un problema. Hai que manter este pulso, esta presión política porque Galicia o necesita”, manifestou o máximo mandatario galego no transcurso do coloquio organizado en Santiago pola Asociación para o Progreso da Dirección (APD).

Pérez Touriño remarcou que a chegada da Alta Velocidade a Galicia está comprometida para o ano 2012 e asegurou que non dará “nin un paso atrás” no cumprimento deste prazo. “Trátase dun obxectivo ambicioso, si, pero se o abandonemos non será posible que o AVE chegue en tempo e forma á Comunidade”, afirmou o presidente galego.

No transcurso da súa intervención, o titular da Xunta explicou que os treitos entre Santiago e Ourense e entre Zamora e Valladolid están nun estado avanzado de execución e relatou que é o treito central, o que unirá Zamora e Ourense, está a punto de poñerse en marcha. Touriño explicou que este treito está composto, a súa vez, por 9 subtreitos e adiantou que a ministra de Fomento, Magdalena Álvarez, está a punto de asinar o convenio con Seittsa, a Sociedad Estatal de Infraestruturas del Transporte Terrestre, para licitar estes subtreitos. “Hai recursos porque os Presupostos do Estado reservan 2.000 millóns para infraestruturas. As partidas existen e a vontade tamén. Se licitamos xa, o ano que ven teremos todo contratado, en obra ou en servizo e a partir de aí quedaría computar prazos, acelerar o traballo e as inversións os 4 anos que faltan para acadar o obxectivo”, explicou Touriño quen insistiu en que, o ano 2009, todo o AVE galego debe estar en execución.

No transcurso da súa intervención, o presidente galego asegurou que a ampliación da autopista AP-9 é unha actuación “imprescindible” e amosou a súa seguridade de que o proxecto se acometerá. “Galicia non pode permitirse o luxo de ter unha AP-9 tan sobrecargada”, afirmou Pérez Touriño.

“O que máis me preocupa da AP-9 é que a temos que ampliar. É unha demanda prantexada como presidente, que foi presentada ao Goberno de España, ao seu presidente, que a asumiu”, reiterou Touriño, quen destacou a necesidade de ampliar esta vía á entrada de Vigo, da Coruña e nas circunvalacións de Santiago e Pontevedra. “Estas ampliacións teñen proxecto e son realizables en un prazo curto. Trátase de obras necesarias e complementarias ao desdobramento total da autopista que tamén temos prantexada”, engadiu o presidente galego.

No transcurso da súa intervención, o máximo mandatario galego asegurou, ademais, que o seu Executivo está a cambiar a “accesibilidade, a ordenación do territorio”. “Galicia acumulou ata este Goberno 204 quilómetros de vías de alta capacidade; pois ben, ata final de lexislatura concluiremos outros novos 205 e, nos próximos catro anos, estou seguro de que poremos en servizo 400 quilómetros máis, adicionais. Pasaremos, ademais, de só 27 quilómetros libres de peaxe a case 600 “, asegurou Pérez Touriño quen afirmou que estas cifras son as dun “novo país”.

O titular da Xunta explicou, ademais, que non se trata dun “reinado do cemento”, senón do reinado da “inversión produtiva”. “Estamos facendo autovía e vías de alta capacidade desde a AP-9, facéndoa capilar coa costa galega de tal xeito que, desde a autopista, haxa vías e autoestradas que conecten coa costa desde Estaca de Bares ata A Guarda. Isto xerará produtividade e emprego”, afirmou.

Pérez Touriño aproveitou a súa presenza no coloquio organizado pola APD para anunciar que a Autovía do Barbanza entrará en servizo o vindeiro 15 de decembro, antes do prazo previsto na concesión das obras. O presidente galego asegurou que se trata dunha “boa noticia” e dunha infraestrutura moi esperada xa que se viña dunha situación de “gran inseguridade”.

O presidente galego explicou, ademais, que haberá unha nova autovía que unirá Ferrol con Lugo, Ourense e a fronteira portuguesa a través de Verín e Chaves e asegurou que a Autovía do Cantábrico, a parte galega, entrará toda en servizo en 2010 a excepción dun treito en Mondoñedo. “Imos facer unha cuarta autovía de conexión coa Meseta, a de Valdeorras, polo que a nosa aspiración é que Galicia dispoña de dúas conexións con Portugal e catro coa Meseta”, resumiu Pérez Touriño quen afirmou que, cando se rematen estes proxectos, Galicia será un dos territorios mellor conectados de Europa.

No transcurso do coloquio, o presidente galego fixo un repaso as axudas aprobadas para o sector da automoción e explicou que se está a traballar en tres frontes: o galego, o español e o europeo; e asegurou que as decisión tomadas están proxectadas para axudar a todo o sector e non só aos produtores. Pérez Touriño destacou, así, a aprobación por parte da Xunta dunha liña de 10 millóns de euros que se dedicarán a financiar actividades de formación dos traballadores que estean afectados por un paro na produción. O titular da Xunta lembrou, tamén, como Santiago de Compostela acolleu hai uns días a primeira xuntanza entre o Ministerio de Industria e as comunidades autónomas con fábricas de produción de automóbiles, unha reunión na que se aprobou a posta en marcha dun Plan Integral do Automóbil que se porá en marcha en xaneiro.

Pérez Touriño salientou, ademais, a aprobación duns seguros mediante os cales a Xunta avalará aos galegos en risco de perda de emprego que queiran comprar un coche o reformar a súa vivenda. “Trátase dunha decisión que vai na dirección de activar o consumo”, explicou o presidente galego.
R.