Skip to main content

El Clúster del Automóvil y Citroën participan en la elaboración del Plan Especial de la Automoción que sentará las bases de futuro del sector

El conselleiro de Industria, Fernando Blanco, aseguró durante la presentación del plan especial para la automoción elaborado en colaboración con el clúster del automóvil y la factoría PSA Peugeot Citröen, que «diseñará el sector del automóvil del futuro». Blanco afirmó que el plan contará con una inversión superior a mil millones de euros y que su objetivo es mantener los puestos de trabajo y dar un impulso al sector automovilístico.

El conselleiro especificó que el nuevo plan es una «apuesta esencialmente empresarial» ya que «por cada euro que ponga la Xunta, los empresarios pondrán cuatro». Blanco se negó a desvelar la líneas de actuación del proyecto ya que se encuentra en un proceso de concurrencia con otras comunidades autónomas de cara al plan de competitividad del Estado dependiente del Ministerio de Industria. Además, apuntó que ésta sería una de las fuentes de financiación del proyecto, así como otras ayudas del Ministerio de Ciencia e Innovación, del Banco Europeo de Inversiones y del Instituto de Crédito Oficial. Sin embargo, el responsable de Innovación e Industria explicó que el proyecto va dirigido a la investigación de «vehículos más limpios y seguros» y que pretende que Vigo se convierta en un «centro tecnológico del sector automovilístico». «No se trata de volver a marcar récords históricos, pero sí de mantener una media de producción que garantice los empleos y cree más puestos de mayor cualificación», indicó Blanco.

El conselleiro criticó que el Gobierno central no haya puesto en marcha un plan Renove tal y como lo han hecho Francia y Alemania, y abogó por un proyecto de carácter europeo para estimular las ventas. Fernando Blanco avanzó que el sector de la automoción y el Gobierno gallego dedicarán más de 1.000 millones de euros a impulsar un proyecto para diseñar en Galicia el "coche del futuro" mediante la investigación de nuevas tecnologías que permitan conseguir un "vehículo limpio", integrado por componentes más ligeros, que contribuyan a reducir el consumo y a partir de nuevas fuentes de alimentación todavía por decidir. Blanco advirtió de que el proyecto "no resuelve el corto plazo", en referencia a la situación del sector, ante lo cual defendió la necesidad de impulsar un Plan Renove de ámbito europeo, con una estrategia y objetivos comunes para frenar la caída de ventas e incentivar el consumo. "Alemania va a financiar con sus impuestos los coches que hagamos en Vigo", reprochó en este sentido.

No obstante, reiteró que esta actuación integra una "estrategia de futuro" al estar orientada a afrontar el "medio" y "largo plazo" del sector en Galicia, de forma que se garanticen los empleos y se creen más puestos de mayor cualificación. Precisamente, aseveró que su objetivo es que "Vigo se defina como un centro tecnológico".

Foro de la Automoción: Nota de prensa remitida por el Gabinete de Comunicación de la Consellería de Traballo de la Xunta de Galicia:

A Consellería de Traballo publicará entre a segunda e a terceira semana de febreiro unha orde de axudas sectoriais dirixida a paliar os efectos da crise económica nos 5 sectores estratéxicos de Galicia: metal, construción, madeira, téxtil e industria alimentaria. A directora xeral de Relacións Laborais fixo este anuncio tras finalizar a reunión do Foro da Automoción mantida na Consellería de Traballo. No encontro estiveron presentes responsables da CEG, de PSA-Citröen, de Asime, de Ceaga e dos sindicatos CCOO, CIG e UGT.

Cancela subliñou que esta actuación terá o mesmo obxectivo que a desenvolvida o pasado mes de febreiro e unicamente subscrita ao sector da automoción: evitar que os traballadores se vexan afectados por expendientes de regulación de emprego de suspensión, de tal forma que as empresas aproveiten os períodos de inactividade para darlles formación. A única diferenza é que nesta ocasión serán cinco os sectores de actividade destinatarios da medida, aínda que, dentro do sector do metal, terá un trato preferente a automoción.

A directora xeral de Relacións Laborais sinalou que “para ir empezando o ano” haberá 25 millóns “iniciais” para o desenvolvemento desta actuación, dirixida en exclusiva á empresa auxiliar. Cómpre destacar que esta partida económica é á parte da considerada polo Ministerio de Industria (outros 25 millóns) para a formación en Galicia en virtude do Plan de Competitividade do Sector da Automoción, publicado no BOE o pasado 20 de xaneiro.

Cancela adiantou ademais que o Foro da Automoción está a traballar no desenvolvemento doutras medidas que contribúan a minorar os efectos da crise, tales como plantexar un complemento á prestación por desemprego para que os traballadores afectados por ERE de suspensión non perdan poder adquisitivo. Isto faría posible que os desempregados, no canto de cobrar só o 70% do seu salario, puidesen chegar “ao 90, o 95 ou o 100%”, a través de aportacións que faría a Consellería de Traballo e a propia empresa.

Outra posibilidade que se está a abordar, e que precisaría da implicación do Ministerio de Traballo, sería permitir que os traballadores que sufrisen ERE de suspensión e que posteriormente perdesen definitivamente o seu posto de traballo, recuperasen o total da súa prestación por desemprego. Trátase do que se coñece coma “poñer a cero o contador” da prestación do paro, de forma que non se lles tivese en conta o tempo que estiveron percibindo a prestación durante o ERE de suspensión.

Pilar Cancela subliñou que polo de agora Citröen non ten pensado presentar para os vindeiros meses un expediente de regulación de emprego, se ben conta xa na súa planificación para febreiro e marzo con días de parada de actividade. A responsable de Relacións Laborais explicou que para atravesar os devanditos períodos a empresa aplicará as súas medidas de flexibilidade laboral (adianto de vacacións, variacións de turnos e modificación de rotacións).

Non obstante, a directora xeral aclarou que se Citröen precisase axuda da Administración para evitar un expediente de regulación de emprego contaría sen dúbida coa colaboración da Xunta de Galicia para evitar a perda de postos de traballo.

R.