Skip to main content

El Consello de Contas fiscalizará las obras y la compra de vehículos desde el gobierno de Fraga

El Consello de Contas ha aprobado, por unanimidad, someter a la fiscalización selectiva de las obras y suministros de mobiliario para la Xunta, y la compra de vehículos durante los 16 años de la administración de Fraga y los 4 años de gobierno de Pérez Touriño. En la Comisión Permanente non legislativa para las relaciones con el Consello de Contas de la Cámara gallega, los tres grupos parlamentarios aprobaron, por unanimidad, el texto de las recomendaciones para la memoria anual de 2007, dirigido a que el Consello fiscalice las obras y suministros y adquisición de vehículos realizadas por gobiernos anteriores.

El portavoz socialista de la Comisión, Abel Losada, señaló que con la aprobación de las dos enmiendas presentadas por iniciativa de los socialistas gallegos, será posible fiscalizar «desde la residencia oficial de Monte Pío a la sede del Instituto Gallego de Vivienda y Suelo, pasando por los ascensores directos desde los garajes a los despachos de los conselleiros, dignos de un discreto hotel de lujo».

Abel Losada afirmó, también, que estas propuestas permitirán que el Consello de Contas pueda fiscalizar las compras de automóviles para el parque móvil de la Xunta. Añadió que, según el grupo parlamentario socialista, la Administración autonómica dispone de «32 vehículos marca Audi, de los que 29 fueron adquiridos por los gobiernos de Fraga y sólo 3 por el gobierno de Pérez Touriño». El portavoz parlamentario socialista, destacó que estas enmiendas posibilitan, también, «sacar de la confrontación político-electoral el trabajo del Consello de Contas, que los socialistas consideramos estratégica en el buen gobierno de la Comunidad Autónoma gallega».

Por su parte, el Partido Popular de Galicia destacó el acuerdo al que llegaron todos los grupos políticos, con representación parlamentaria para presentar unas propuestas de resolución conjuntas. «Damos prioridad por encima de todo, para llegar a este acuerdo, a esta propuesta conjunta», indicó el portavoz del grupo parlamentario popular, José Carlos López Campos.

El portavoz parlamentario del grupo nacionalista, Fernando Blanco, destacó que el acuerdo alcanzado hoy «satisface a todos». Blanco subrayó que el «beneficio del control y fiscalización» de la Administración autonómica «es positiva», ya que favorecerá «no sólo al conjunto del Gobierno, sino a todos los gallegos, al adquirir transparencia».

Durante la Comisión Permanente no legislativa del Consello de Contas, los tres grupos parlamentarios aprobaron, también por unanimidad, la elaboración del debate y votación del informe de la ponencia relativo al informe de fiscalización de las cuentas del sector público de Galicia referidas al ejercicio económico de 2005.

Nota de prensa remitida por el Gabinete de Comunicación del PPdeG:

O portavoz do PPdeG, Antonio Rodríguez Miranda, destacou en rolda de prensa que a venda do Audi A8 adquirido polo bipartito por 480.000 euros lle aforrará á Xunta os 80.000 que custa o seu mantemento anualmente, o que veñen sendo 320.000 euros por cada catro anos. Miranda desglosou eses gastos de mantemento, sinalando que o bipartito gastou en 14 meses un total de 42.000 euros en neumáticos, pagando 1.100 euros por cada un de eles; mentres, as rodas do Citröen C6 de Feijóo custan 196 euros cada un, case a décima parte.

Miranda resaltou tamén que o bipartito pagou un total de 15.000 euros en gasolina, investidos para cubrir 64.091 kilómetros. Esto mostra que o consumo medio aproximado do A8 adquirido polo bipartito era de 22,5 litros, e comparou esta cifra coa dun Hummer H3, un Rolls Royce ou un Ferrari. Con respecto a isto, afirmou que ningún presidente da Xunta necesita viaxar nun coche que consume o mesmo que grandes deportivos e limusinas xa que, de feito, Feijóo viaxa nun C6 cun consumo de oito litros, case tres veces menor que o Audi que agora se saldrá do parque móbil da Xunta.

Miranda tamén destacou outro dos gastos de bipartito que, afirmou, deberían levar a Vázquez a calar. Así, recordou os 12.000 euros empregados pola Xunta anterior para pagar o seguro do A8: é dicir, “o prezo que paga un galego medio en mercar un coche”.

Con estes datos sobre a mesa, Miranda resaltou que coa posta en venda dese Audi A8, o paradigma do luxo do bipartito, se cumpre unha das promesas electorais de Feijóo e se inicia unha etapa na que non haberá lugar para máis “compras enfermizas”. Tamén retou a Manuel Vázquez a que reitere as súas recomendacións á Xunta e que “con toda solemnidade lle aconselle a Feijóo a seguir gastando 80.000 euros anuais no mantenemento deste coche”. Nesta liña, o portavoz afirmou que coas súas declaracións, o único que facía Manuel Vázquez era demostrar que se merece estar “na bancada da oposición” e desde logo estar lonxe da xestión de fondos públicos, como mellor garantía para evitar que cometa novos despilfarros.

Miranda subliñou e reiterou que a decisión do Goberno de poñer en venda os 23 coches máis luxosos do Parque Móbil da Xunta obedecen a un obxetivo moi claro: “aforrarlles aos galegos os 360.000 euros anuais que costa o mantemento destes vehículos que, ademais a Xunta non está empregando”.

Con respecto a isto, o portavoz matizou que a política do actual Goberno, en contraposición ao bipartito, non se basea en aproveitarse dos cartos dos galegos para satisfacer os caprichos e alimentar o ego dos dirixentes. As decisións agora, en palabras de Miranda, “baséanse en desfacerse do superfluo para invertir só naquilo que sexa necesario; para poder invertir en prestacións sociais e en solucionar os problemas da cidadanía”.

Ademais, o portavoz tamén asegurou que a venda de 23 coches do Parque Móbil non significa que se vaian mercar outros coches para sustituílos. Afirmou que se venden eses porque, aparte de que non están sendo empregados, son moi custosos. Ademáis, explicou que os conselleiros están empregando na actualidade coches que xa existían no Parque Mobil e que eran utilizaos antes por ex altos cargos: non se mercaron coches para os conselleiros, senon que se reduxo a flota para o uso destes. Nestos momentos, cada conselleiro ten un só coche, mentras que co bipartito teñían varios.
R.