Skip to main content

Una unidad móvil recorrerá 30 polígonos gallegas para difundir las ventajas de las TIC

La Secretaría Xeral de Modernización de la Xunta presentó el proyecto 'DifundeTic', en el que colabora con la Asociación Galega de Empresas de Tecnologías da Información e Comunicación (Agestic) y por el que una unidad móvil recorrerá polígonos industriales de unas 30 localidades gallegas "dando a conocer las ventajas de usar las TIC e internet". Así lo destacó la responsable de este departamento autonómico, Mar Pereira, durante la presentación de la iniciativa, que pretende promocionar el uso de las nuevas tecnologías por parte de micropymes y autónomos de la comunidad, con el objetivo de "modernizar la economía" y que estos empresarios sean "más competitivos".

En total, Agestic prevé llegar a unos "1.200 o 1.500" responsables de compañías y técnicos, apuntó su presidente, José María López. "No es un proyecto más de dinamización y difusión de las TIC", subrayó López, y apuntó que el objetivo es explicar unas ventajas que vio "indudables" como consecuencia de la utilización de la administración, la banca y la factura electrónicas, y la realización de "todo tipo" de gestiones con la administración a través de internet.

Sobre el uso de las tecnologías TIC -de la información y la comunicación-, el presidente de Agestic consideró que existe "desconocimiento" entre autónomos y micropymes, por lo que señaló que "hay que vencer" sus "reticencias" para "modernizar" la gestión de este "nicho" empresarial. Asimismo, resaltó que la explicación debe hacerse "de una manera sencilla y didáctica", con el propósito de "romper esa barrera". "Es algo accesible y fácil de usar, no es una tecnología cara", añadió el directivo.

Por otra parte, se mostró "preocupado" por el "retroceso" de los datos publicados por el Instituto Nacional de Estadística (INE) en relación al número de hogares con acceso a internet en Galicia. En los últimos tres años, "ha descendido respecto a la media nacional", por lo que entendió que "alguien lo hizo mal con las políticas puestas en marcha" durante este periodo.

La secretaria xeral de Modernización e Innovación Tecnolóxica, Mar Pereira, recalcó que DifundeTic responde a "todas las actuaciones" del Ejecutivo gallego "orientadas a promover el conocimiento de las nuevas tecnologías". En su opinión, existe "mucho trabajo por delante" en el ámbito de las micropymes, ya que su incorporación al mundo de las tic e internet se sitúa "nueve puntos por debajo" de la media nacional, con "sólo un 46 por ciento de presencia en la red". "Hay que ganarse la confianza del empresario sobre lo que pueden ganar invirtiendo en tecnología, sobre lo que les puede suponer en competitividad y en ahorro de tiempo y dinero", explicó Pereira. Por ello, hizo hincapié en que la iniciativa "quiere hacer ver de manera muy sencilla qué trámites están ya disponibles en internet con la Xunta y otras administraciones". "Suponen un ahorro de esfuerzo y agilizan procedimientos", apostilló.

Nota de prensa remitida por el Gabinete de Comunicación de la Xunta de Galicia:

A dinamización no emprego das Tecnoloxías da Información e a Comunicación (TIC) por parte das empresas galegas constitúe un elemento diferenciador e de mellora da súa competitividade. Así o subliñou a secretaria xeral de Modernización e Innovación Tecnolóxica, Mar Pereira Alvarez, durante a presentación do proxecto DifundeTic hoxe en San Caetano, xunto ao director da Asociación galega de Empresas de Tecnoloxías da Información e Comunicación (AGESTIC), José María López Bourio.

Mar Pereira salientou que a diminución da fenda dixital é un obxectivo estratéxico na presente Lexislatura e asegurou que se trata dun dos eixes prioritarios de actuación do Goberno galego.

A secretaria xeral de Modernización explicou que no caso de Galicia o grao de desenvolvemento da Sociedade da Información está marcado pola profunda fenda existente entre as pemes e as micropemes. Neste sentido, afirmou que as empresas galegas de dez ou máis empregados están nun nivel similar ás do resto das comunidades autónomas en canto a equipamento (o 97,7% dispoñen de ordenadores) e de conexión a Internet (o 92,9%),.

Sen embargo -engadiu- as empresas de menos de 10 empregados presentan niveis baixos de equipamento tecnolóxico e de presenza na Rede. Así, mentres un 57% deste tipo de empresas posúe ordenador, só un 46,7% dispoñen de conexión a Internet, o que supón un 9,2 menos que a media estatal; a penetración da banda larga é inferior en catorce puntos á media de España (34,3% fronte a 48,9%); e tan só un 8,3% das micropemes dispoñen de páxina web, m,entres que no caso das empresas de 10 ou máis empregados a porcentaxe se sitúa no 51,4% .

A secretaria xeral de Modernización salientou que o proxecto DifundeTic se enmarca dentro das actuacións apoiadas pola Xunta orientadas a impulsar a penetración das TIC nas pemes e, en especial, nas micropemes e os autónomos. Así, Mar Pereira subliñou que o sector TIC galego debe converterse nun dos sectores produtivos claves no desenvolvemento económico e social da Comunidade, pola súa condición de acelerador do cambio tecnolóxico e polo seu carácter transversal.

A secretaria xeral destacou, así mesmo, o número de empresas do sector TIC en Galicia que acada xa as 1.575 sociedades e que experimentou un crecemento do 21,8% entre 2005 e 2008.

O proxecto DifundeTic desenvolverase en diferentes polígonos industriais e parques empresariais de Galicia co obxectivo de sensibilizar aos empresarios ubicados nos mesmos das vantaxes que a utilización das TIC poden supoñer para as súas pemes.

Esta campaña de difusión realizarase entre os empresarios, os autónomos e o persoal das pequenas e medianas empresas a través dunha unidade móbil equipada con 12 ordenadores, cañón proxector e pantalla para demostracións desde a que se repartirán manuais- guías.

As actuacións de difusión incluídas neste proxecto exporán que é a Administración electrónica, a banca electrónica e a factura electrónica, e para qué serven, ademais de cómo implantar ferramentas de software libre para a xestión empresarial.
R.