Skip to main content

La Xunta concederá ayudas a 173 proyectos colectivos para mejorar la gestión de los recursos pesqueros

La Consellería do Mar concederá ayudas a 173 proyectos colectivos -de cofradías, cooperativas y organizaciones de productores- orientados a mejorar la gestión de los recursos pesqueros y marisqueros a través de una orden -de 5 de diciembre de 2008- cuya cuantía global ascenderá a 16,9 millones de euros distribuidos en cuatro anualidades. La Administración pesquera gallega amplió la aportación máxima para este ejercicio en 2 millones de euros, de los 3,6 millones previstos a algo más de 6 millones. En rueda de prensa, el director xeral de Ordenación e Xestión de Recursos Mariños, Pablo Fernández, explicó que su departamento recibió 239 solicitudes de las que descartó siete por no presentar la documentación requerida o no cumplir los requisitos de la orden de ayudas. De las 232 peticiones evaluadas, la consellería desestimó 59 y aprobó 123 en una primera fase y otras 50 en una segunda.

Fernández Asensio apuntó que en la próximas convocatorias de esta orden de ayudas la Consellería do Mar dará "prioridad" a los proyectos destinados a potenciar la comercialización y la regeneración de los bancos marisqueros, para así incrementar la productividad y mejorar la competitividad del sector gallego.

Las iniciativas que se desarrollarán están orientadas al control en el acceso de los recursos, es decir, a la vigilancia de los bancos marisqueros de moluscos bivalvos; asistencias técnicas -contratación de biólogos y otros profesionales para, entre otras cuestiones, la elaboración de planes de explotación marisquera de las cofradías- y proyectos de gestión -como, por ejemplo, la elaboración para la creación de una futura reserva marina en Muros (A Coruña)-. También se respaldarán proyectos que incidan en la potenciación de la comercialización de los productos pesqueros, como el caso de la cofradía de Bueu (Pontevedra), donde las embarcaciones dedicadas a la captura de pulpo incorporarán equipos con un GPS para establecer la trayectoria de los barcos, de forma que se pueda certificar la trazabilidad del cefalópodo pescado en la ría pontevedresa.

En la segunda fase de estas ayudas se aprobaron iniciativas vinculadas a la instalación de cultivos, como grúas o equipos de preengorde; a la mejora de las condiciones de trabajo, con la incorporación de pesas electrónicas, entre otros equipamientos; a la conservación de los recursos -cámaras frigoríficas, máquinas refrigeradoras, básculas...-; a la regeneración de zonas marisqueras improductivas o a la gestión de residuos.

Nota de prensa remitida por el Gabinete de Comunicación de la Consellería do Mar de la Xunta de Galicia:

Un total de 173 proxectos beneficiaranse este ano das subvencións do plan de axudas e proxectos colectivos de xestión pesqueira. Así o anunciou o director xeral de Ordenación e Xestión dos Recursos Mariños, Pablo Fernández, que informou de que a Consellería desbloqueou a situación de parálise na que se atopaban estes expedientes ao proceder á súa resolución.

Fernández subliñou que, dun total de 239 proxectos presentados para este ano, o seu departamento resolveu favorablemente nunha primeira fase,123 proxectos. Pero, tal e como publicou o Diario Oficial de Galicia do 3 de novembro, a Consellería do Mar ampliou o importe global máximo para a concesión destas axudas en máis de 2 millóns de euros para este exercizo de xeito que, se para o 2009 correspondían 3.685.000 euros, incrementouse esta cantidade ata os 6.030.369,61 euros. O director xeral explicou que “con motivo da incorporación de créditos remanentes da anualidade 2008 incrementouse o crédito que é posible destinar á citada finalidade, o que permitiu achegar as axudas a un maior número de beneficiarios”. Así, a Consellería outorgará subvencións a 50 proxectos máis, sendo en total este ano 173 proxectos os que poderán beneficiarse destas achegas.

A Orde, do 5 de decembro de 2008, establece que os importes máximos que se conceden ascende a 16,9 millóns de euros distribuídos en catro anualidades, ata o 2012. O gasto previsto é de 6 millóns de euros para o 2009; 4 millóns de euros para o 2010; 3,8 millóns de euros para o 2011 e 3,1 millóns de euros no 2012.

O responsable de Ordenación e Xestión dos Recursos Mariños recalcou que a Consellería busca promover a participación do sector marítimo pesqueiro para que poida por en marcha medidas encamiñadas a contribuír de forma sustentable a mellorar a xestión ou conservación dos recursos. Deste xeito, os proxectos subvencionados van enfocados ao control de acceso aos recursos (vixilancia), asistencias técnicas, acondicionamento e rexeneración dos bancos marisqueiros e instalacións para o cultivo ou semicultivo experimental e potenciar a comercialización, entre outros. Precisamente os proxectos encamiñados a mellorar a cadea de comercialización e aqueles destinados á rexeneración das zonas improdutivas, serán os que o departamento de Ordenación e Xestión dos Recursos Mariños primará na convocatoria do próximo ano, “xa que son dúas das liñas estratéxicas da Consellería do Mar”, dixo o director xeral.

Por último, Fernández Asensio lembrou que os beneficiarios destas achegas son as confrarías, asociacións, cooperativas e organizacións constituídas por produtores de base e organizadas para as actividades recollidas na Lei 6/1993 do 11 de maio, sempre que teñan sede social en Galicia e desenvolvan a súa actividade na nosa comunidade autónoma.
R.