Skip to main content

Los líderes políticos del PPdeG, PSdeG y BNG exigen galleguidad y solvencia en la negociación sobre el futuro de las cajas de ahorro

El presidente Alberto Núñez Feijoo mantuvo durante más de dos horas y media una reunión en el Parlamento de Galicia con los líderes socialista Manuel Vázquez, y nacionalista, Guillerme Vázquez: es la primera de la ronda de contactos del jefe del Ejecutivo gallego para abordar el futuro de Caixa Galicia y Caixanova tras la celebrada con sus responsables. «Galleguidad y solvencia» son los criterios innegociables a partir de los que se decidirá el futuro de las cajas gallegas, tal y como han acordado la Xunta, el PSdeG y el BNG en un encuentro en el que fijaron una posición común de partida, que perfilarán en cuanto las cajas presenten su propuesta.

Núñez Feijoo entregó a José Luis Méndez y Julio Fernández Gayoso un informe para que lo analicen sus directivos con «rigor y objetividad» en el plazo máximo de una semana y a partir de la búsqueda de la «galleguidad y la solvencia» de ambas entidades. Ambos criterios son compartidos además por socialistas y nacionalistas sobre el diseño de un futuro para las cajas gallegas, cuyos informes resultantes del trabajo que realizaron y realizan con la mediación de la Consellería de Facenda «aceptaremos o rechazaremos» en función de este marco y «pasos claros» que son los que «nos comprometen: solvencia y galleguidad», insistió Feijoo. «A partir de ahí la posición de la Xunta será coincidente al 99% con el resto de fuerzas políticas», añadió el jefe del Gobierno gallego, que convocará a PSOE y BNG 24 horas después de que finalicen los trabajos de las cajas con Facenda para «cerrar definitivamente la postura del Gobierno y los partidos».

En una comparecencia conjunta, Feijoo inició el turno de intervenciones con una «reflexión conjunta» con PSOE y BNG, que «sin duda va a contribuir a la toma de posición de la Xunta claramente», y que pasa por el mantenimiento de Galicia en el mapa financiero español; en que las cajas evolucionen y que se sumen a un «posicionamiento de país, pensando en Galicia». A partir de ahí, los tres líderes políticos establecieron tres «consensos básicos», que son «mantener el mandato parlamentario para establecer la galleguidad de las entidades resultantes»; intentar lograr un consenso parlamentario para la reforma «inmediata» de la Lei de Caixas y, esperar a que éstas finalicen los trabajos con Facenda para evaluar su resultado.

El objetivo es doble: poner en común una visión de futuro de las cajas que preserve su galleguidad y solvencia, e impulsar dicha reforma legislativa «en el menor tiempo posible», precisó. «El marco se estrecha mucho» con la definición de ambos criterios, concluyó Núñez Feijoo, quien dejó para la próxima reunión la concreción de posturas acerca de «si uno va para una orilla u otra» pues, como no estaban previstas las preguntas pero las hubo, además de los consensos casi afloran las discrepancias a la hora de fijar posiciones.

El segundo en intervenir fue el líder nacionalista, quien insistió en la postura del BNG de «tener una posición de país» basada en «mantener los centros de decisión en Galicia, porque ahí nos jugamos mucho». Tras manifestar que «la fusión es nuestra posición», Guillerme Vázquez dijo que los directivos de las cajas «tienen que decir» pero «no que decidir», pues eso lo hará Galicia a partir de la posición común de Xunta y por lo tanto PP, junto con PSOE y BNG, un acuerdo que será «decisivo para que se orienten en una dirección o en otra».

Le siguió el líder socialista para subrayar la importancia de marcar este itinerario común para las cajas e incidió en que el «resultante» de la propuesta de la Xunta y de la decisión de ambas entidades «será clave» para su solvencia. Manuel Vázquez insistió en el compromiso del socialismo gallego a la hora de apostar, con «claridad y rotundidad», por mantener los centros de decisión de las cajas en Galicia y les recordó su «obligación» de llegar a acuerdos que «redunden» en su solvencia y galleguidad.

Nota de prensa remitida por el Gabinete de Comunicación de la Xunta de Galicia:

Feijóo acordou coa oposición valorar as conclusións das caixas baixo os criterios de “solvencia e galeguidade”. Con estas palabras, o presidente da Xunta de Galicia resumiu a principal conclusión acadada entre o Goberno galego e a oposición no transcurso da xuntanza que mantivo esta mañá co secretario xeral do PSdeG, Manuel Vázquez, e co portavoz nacional do BNG, Guillerme Vázquez.

Neste sentido, o mandatario galego avanzou que volverán a reunirse cando as caixas rematen a análise do estudo entregado onte pola Xunta, pero que nesa próxima xuntanza soamente aceptarán “dous criterios: o da galeguidade e o da solvencia”.

Así, e como recoñeceu o propio Feijóo, a reunión servirá, “sen dúbida, para a toma de posición da Xunta de Galicia”. “O que valoramos, reflexionamos e puxemos en común terá una repercusión na toma de posición que, irrenunciablemente ten que facer o Goberno no cumprimento das funcións que lle outorga a lexislación actual”, incidiu.

Ademais, o presidente galego lembrou que “ante a evolución do mapa financeiro español as caixas teñen que tomar unha decisión”, non podendo permanecer inamovibles, ao tempo que ante este mesmo mapa financeiro español o goberno galego ten que explicitar o seu posicionamento”.

“Compartimos as tres forzas políticas –proseguiu- que Galicia debe manterse no mapa financeiro español. Compartirmos que as caixas deben evolucionar e non quedarse estáticas. E compartimos que deben sumarse a unha estratexia de país, conforme a un posicionamento de país que nestes momentos se nos esixe a todas as forzas políticas e a todas as institucións, e cando digo institucións digo tamén caixas”. Nesta liña, Feijóo resaltou, de novo, que “o posicionamento das caixas de aforro ten que ser pensando en Galicia, pensando na súa galeguidade, na súa solvencia”.

Polo tanto, a xuntanza serviu para que as tres forzas políticas acadasen o consenso en tres piares básicos de cara ás próximas datas. O primeiro deles é “manter o mandato parlamentario para preservar a galeguidade das entidades resultantes”. O segundo pasa por “tentar un consenso parlamentario na reforma inmediata da Lei de caixas”. E o terceiro punto darase unha vez “que as caixas acaben os seus traballos técnicos coa mediación da conselleira de Facenda”.

“Unha vez que coñezamos eses traballos, pasaremos os seus resultados aos grupos que hoxe nos damos cita aquí para volver a avalialo conxuntamente e posicionarnos de forma conxunta”, concluíu Feijóo. Así, coñecidos os resultados, o mandatario galego convocará en "24 horas" a os dous responsables das formacións da oposición, esperando que a postura sexa coincidente, "se non ao cen por cen, si ao noventa e nove por cento".

Despois, tal e como explicou o titular da Xunta, “aceptaranse ou rexeitaranse os informes que presenten as caixas; se manteñen estes criterios os aceptaremos, e se non, non os imos aceptar”.

No tocante a ese segundo piar da xuntanza, o da reforma da Lei de Caixas, Núñez Feijóo amosou hoxe tamén a intención do seu Goberno de acadar cando antes a modificación da norma. “O Goberno solicitaralle ao Parlamento de Galicia a habilitación do mes de xaneiro para a aprobación da Lei de caixas de forma inmediata”, anunciou Feijóo durante a súa intervención parlamentaria.

“Queremos que esa Lei afonde na independencia, na democratización e na representatividade dos órganos de goberno das caixas”, expuxo. E proseguiu: “queremos tamén profesionalizar as funcións operativas das caixas e dos directivos, pero mantendo o control sobre as decisión estratéxicas das caixas, incrementando a representación social da autonomía nos órganos de goberno das mesmas”.

Non obstante, o presidente galego recordou que en todo o relativo a esta materia é necesario actuar “co maior rigor e coa maior prudencia”. “Cando se trata de falar de entidades financeiras, de aforros, e da presenza de Galicia no marco financeiro español, o rigor e a prudencia son os mellores conselleiros”, concretou. Núñez Feijóo apuntou o feito ata o de agora polo Goberno, lembrando que nas últimos semanas “compilaron toda a información necesaria de todas as fontes precisas; realizaron informes con proxeccións contables e financeiras; reuníronse co Banco de España en varias ocasións e coas caixas en múltiples oportunidades”.
R.