Skip to main content

Se abre el periodo de veda durante el que se prohibe capturar nécoras hasta el 4 de julio

La Xunta de Galicia prohibe la captura de la nécora, cuya veda se prolonga desde el 6 de enero hasta el día 4 de julio. Según informó la Consellería do Mar, la prohibición se establece según la orden del 22 de diciembre de 2009 por la que se aprobó el Plan Xeral de Explotación Marisqueira.

El calendario aprobado por ese plan establece que la actividad de extracción de este crustáceo estará paralizada seis meses, hasta el 4 de julio, precisó la consellería. De este modo, la Xunta indicó que pretende conseguir el rendimiento "óptimo" en la explotación de los recursos pesqueros y regular la actividad marisquera en los bancos de Galicia.

La extracción de nécora estuvo autorizada desde el 6 de julio y en esos seis meses se capturaron 117.238,55 kilos en las aguas gallegas con un importe total de 1.924.224,41 euros. Según añadió Mar, el precio medio de la especie en las lonjas alcanzó los 16,41 euros. Además, durante el periodo de extracción el Serzivo de Gardacostas de Galicia interceptó 725,3 kilos de este crustáceo por no alcanzar la talla reglamentaria -5,5 centímetros- o por encontrarse en nasas y aparejos sin balizar o fuera del horario permitido.

La Consellería do Mar recuerda que en la actualidad también están en veda el santiaguiño hasta el 1 de octubre, el bogavante y la langosta, ambas especies hasta el 1 de julio.

Nota de prensa remitida por el Gabinete de Comunicación de la Consellería do Mar de la Xunta de Galicia:

Segundo a Orde do 22 de decembro de 2009 pola que se aproba o Plan Xeral de Explotación Marisqueira, a Consellería do Mar prohibe a captura da nécora a partir do 6 de xaneiro. O calendario aprobado no Plan Xeral de Explotación Marisqueira establece que a actividade de extracción deste crustáceo estará paralizada seis meses, ata o día 4 de xullo. A Xunta persegue con esta orde conseguir o rendemento óptimo na explotación dos recursos pesqueiros e regular a actividade marisqueira nos bancos na Comunidade Autónoma de Galicia.

A extracción da nécora estivo autorizada dende o 6 de xullo de 2009 ata hoxe. Nestes seis meses capturáronse 117.238,55 quilos nas augas galegas cun importe total de 1.924.224,41 euros. O prezo medio desta especie nas lonxas foi de 16,41 euros. Durante este período o Servizo de Gardacostas de Galicia comisou 725, 3 quilos deste crustáceo por non acadar a talla regulamentaria (5,5 cm) ou por atoparse en nasas e aparellos sen balizar ou fóra do horario permitido.

A Consellería do Mar lembra que na actualidade tamén están en veda o santiaguiño (Scyllarus arctus) ata o 1 de outubro, o lumbrigante (Homarus gammarus) e a lagosta (Palinrus elephas), ambas especies ata o 1 de xullo.
R.