Skip to main content

Crisis económica: Feijóo avisa a Blanco de que cometería un doble error político y económico si incumple el Pacto do Obradoiro

Núñez Feijóo lanzó este aviso en la rueda de prensa posterior al Consello de la Xunta, donde recordó que, en su momento, solicitó este acuerdo "sobre el papel" porque ya suponía "lo que iba a ocurrir" y anunció que pedirá la convocatoria de su comisión de seguimiento para evaluar la situación y garantizar que se cumple.

Así las cosas, el presidente remarcó que Blanco cometería "un error político" si no cumple con el Pacto do Obradoiro porque no sería fiel "a la palabra dada" e insistió en que este acuerdo está "por escrito", al tiempo que caería en un "error económico" por mantener "improductivas" inversiones que ya han sido realizadas. "Espero que se cumpla el único compromiso de este tipo por escrito que hay en España", recalcó y recordó que el Gobierno tiene un acuerdo "muy concreto" con Galicia respecto al AVE. "De las autovías ya habrá tiempo para hablar, es otro capítulo", añadió y avisó de que la comunidad gallega "ya fue suficientemente apartada en épocas de bonanza", como para serlo también durante la crisis.

El máximo mandatario gallego reprobó que "los mismos" que acusaron a la Xunta de rebajar la licitación pública sean los que hacen ahora "el mayor recorte de obra pública en la historia de la democracia", por un valor superior a 6.000 millones de euros.

Nota de prensa remitida por el Gabinete de Comunicación de la Xunta de Galicia:

O presidente da Xunta de Galicia, Alberto Núñez Feijóo, anunciou, na rolda de prensa do Consello, que pedirá a reunión da Comisión de seguimento do Pacto do Obradoiro e afirmou que “non cumprir o pacto sería un enorme erro económico e político”. “Temos un pacto, un acordo por escrito e moi concreto presentado polo ministro de Fomento na Praza do Obradoiro; e os acordos son para cumprilos. Espero que o Goberno de España e o ministro de Fomento non defrauden nin a palabra dada nin os compromisos económicos que teñen subscritos con esta Administración”, aseverou.

Deste xeito, o titular do Goberno galego explicou, nun primeiro termo, que o incumprimento do pacto sería un erro político, “porque sería non respectar a palabra dada, non respectar un acordo solemne e non respectar a unha comunidade que, en época de bonanza, foi postergada polo Goberno socialista e que, en época de crise, non pode volver a ser postergada polo mesmo Goberno”.

Así mesmo, subliñou que estaríamos, tamén, diante dun gran erro económico “xa que, neste momento, -dixo- estamos en licitación, en obras e en execución de toda a liña que nos conecta coa Meseta e nos faltan noventa quilómetros. Sería un enorme erro económico ter todo ese caudal de investimento improdutivo”.

Feijóo, que lamentou que o Goberno galego non fose nin consultado nin informado do “maior recorte de obra pública da democracia anunciado polo Goberno central, máis de 6.000 millóns de euros”, reiterou que “Galicia xa foi suficientemente apartada das épocas de bonanza económica no que se refire a infraestruturas e, agora, non pode volver a ser apartada en época de crise”.

Fotografía: archivo GD / Xunta de Galicia.
R.