Skip to main content

Plan Energético Galicia 2010-2015: la Xunta ahorrará 1.000 millones en energía e impulsará proyectos de carga mareomotriz

El máximo mandatario gallego, Alberto Núñez Feijóo, avanzó que el Plan Enerxético Estratéxico Galicia 2010-2015 permitirá ahorrar 1.000 millones de euros en energía durante los próximos cinco años y anunció la intención de su Ejecutivo de desarrollar proyectos de energía mareomotriz. En la inauguración de la vivienda bioclimática demostrativa de Sotavento, el presidente adelantó que la Xunta pretende elaborar una nueva normativa para "ampliar" el concepto de parque experimental, aplicarlo a otras localizaciones y a otros aprovechamientos energéticos.

Núñez Feijóo indicó que el Gobierno gallego está trabajando en la posibilidad de instalar un área marítima experimental en la costa gallega con el objetivo de desarrollar proyectos de energía mareomotriz. Del mismo modo, incidió en el contenido del plan energético hasta 2015, que la Xunta ya tiene "ultimado" y que presentará "en pocas semanas". "Invertiremos 1.200 millones para conseguir un ahorro de 1.000 y seguir ahorrando después de realizar esta inversión", esgrimió.

Entre sus objetivos, incluyó el fomento del ahorro y de la eficiencia, el cumplimiento del "máximo respeto" medioambiental, la "concienciación" ciudadana y el impulso de la investigación en el ámbito de la energía. De hecho, explicó que permitirá incrementar la tasa de autoabastecimiento energético de Galicia desde el 27 al 30 por ciento en los próximos años. Según detalló, se trata de un ahorro "constante" en el tiempo y que permitirá mejorar el posicionamiento económico de la comunidad y la "competitividad" de su economía, al tiempo que hace posible "abaratar" los costes de producción "de todo lo que se ha en Galicia".

Núñez Feijóo avanzó que el Gobierno gallego también pondrá en marcha un nuevo plan de ahorro y eficiencia en las administraciones públicas ya que -alegó- la energía renovable tiene otro compromiso: "el ahorro de lo que no es imprescindible gastar". "Sostenibilidad es también austeridad", apostilló. Por ello, indicó que la Xunta se ha comprometido a alcanzar un ahorro de hasta el 40 por ciento en los edificios públicos de la Xunta, ya sean instalaciones hospitalarias, sanitarias, educativas o edificios administrativos.

En su intervención, el presidente gallego enfatizó también el compromiso de la Xunta de hacer de las energías limpias y de la rentabilidad energética un ámbito "estratégico" de la economía de Galicia. Al respecto, subrayó que a finales de este año, 3.300 megavatios estarán adjudicados en Galicia. "No sólo los más de 2.300 del concurso eólico en trámite", señaló, antes de precisar que a estos habrá que sumar otros 300 de planes eólicos empresariales, además de los 500 megavatios que ya fueron adjudicados en los primeros 14 meses de Gobierno, así como otros 100 parques experimentales. Respecto al parque experimental de Sotavento, Núñez Feijóo destacó que ya se ha consolidado como un centro de formación y de divulgación en materia de energía renovable, de ahorro energético y de protección del medio ambiente. Al tiempo, elogió el proyecto de la casa bioclimática, un "referente" no sólo desde el punto de vista de las energías renovables, sino también en investigación e innovación. "Se trata de una casa inteligente porque aprovecha inteligentemente los recursos autóctonos y ahorra inteligentemente la energía que producimos", enfatizó. "Galicia quiere ser líder en el desarrollo de las energías renovables y prueba de ello es que estimamos que en el año 2015 el 95 por ciento de la energía que se produzca en Galicia provendrá de las energías renovables", concluyó el presidente.

Nota de prensa remitida por el Gabinete de Comunicación de la Xunta de Galicia:

“Temos ultimado o Plan enerxético estratéxico de Galicia 2010-2015”, un plan que se presentará “en poucas semanas” e que “pretende conseguir un aforro nos próximos cinco anos de 1.000 millóns de euros no que a enerxía se refire”. Así o adiantou o presidente da Xunta na inauguración da vivenda bioclimática demostrativa de Sotavento, acto no que incidiu en que para aforrar é tamén necesario investir. Por iso, agregou, “investiremos neste plan 1.200 millóns de euros para conseguir un aforro de 1.000 millóns nestes anos e continuar aforrando despois de ter realizado este investimento”.

“Imos fomentar o aforro e a eficiencia, imos cumprir os máximos respectos medioambientais, imos fomentar e a concienciar á cidadanía e imos fomentar a investigación no ámbito da enerxía”, asegurou Núñez Feijóo explicando que isto tamén vai permitir incrementar a taxa de autoabastecemento enerxético de Galicia desde o 27% ata o 30% nos próximos anos. Trátase dun aforro “constante no tempo e que mellorará o noso posicionamento económico, a competitividade da nosa economía e o abaratamento dos cutes de produción de todo aquilo que se faga en Galicia”, incidiu o xefe do Executivo autonómico

Paralelamente, o titular da Xunta avanzou que o Goberno galego tamén porá en marcha un novo Plan de aforro e eficiencia nas administracións públicas. “A enerxía renovable ten outro compromiso que é o aforro daquelo que non é imprescindible gastar”, argumentou Feijóo afirmando que “sustentabilidade é tamén austeridade”. Por iso, enfatizou, “comprometémonos a acadar un aforro de ata o 40% nos edificios públicos da Xunta, xa sexan instalacións hospitalarias, sanitarias, educativas ou edificios administrativos que nos permitan ir pouco a pouco achegámonos a esta casa intelixente que hoxe damos pé á súa divulgación”.

Alberto Núñez Feijóo destacou, ademais, o compromiso da Xunta de facer das enerxías limpas e da rendibilidade enerxética “un eido estratéxico da economía de Galicia”. Neste eido avanzou que a finais deste ano, “3.300 novos megavatios eólicos estarán adxudicados en Galicia”. “Non só os máis de 2.300 megavatios do concurso eólico en trámite, senón que sumaremos outros 300 de plans eólicos empresariais que se teñen que sumar aos outros 500 megavatios que nos primeiros 14 meses de goberno xa foron adxudicados, así como outros 100 de parques experimentais”, explicou.

“En definitiva, 3.300 megavatios funcionando ou adxudicados ao final deste ano”, unha proba, esgrimiu Feijóo, do compromiso estratéxico da Xunta ao igual, dixo, que o feito de que Galicia sexa a primeira comunidade autónoma en apostar polo coche eléctrico; que fose a primeira comunidade autónoma en regular, mediante decreto, as estación de recarga dos coches eléctricos en España; ou que é a primeira comunidade en aprobar o Clúster da Xeotermia. “Estamos comprometidos con esa enerxía e cos proxectos empresariais e cos investimentos das empresas que aposten por esta forma de facer economía”, indicou ao respecto.

Na súa intervención, o titular do Goberno galego destacou tamén que a Xunta pretende elaborar unha nova normativa para ampliar o concepto de parque experimental, para aplicalo a outras localizacións, e para aplicalo a outros aproveitamentos enerxéticos e que xa está a traballar na posibilidade de instalar “unha área marítima experimental na costa galega” co obxecto de desenvolver “proxectos de enerxía maremotriz”.

Respecto ao parque experimental de Sotavento, Feijóo salientou que se ten consolidado como “un centro de formación e un centro de divulgación en materia de enerxía renovable, de aforro enerxético e de protección do medio ambiente”. “Sotavento hoxe é o que se pretendía: un parque experimental aberto a todo tipo de ensaios de enerxías renovables e aberto ao aforro enerxético. É un compromiso onde estamos todos”, incidiu.

Respecto á casa bioclimática, o presidente da Xunta sinalou que este proxecto sitúa Galicia como un referente non só desde o punto de vista das enerxías renovables, senón tamén como un referente na investigación e na innovación e cualificou esta vivenda como “a vangarda de bioconstrución”. Feijóo explicou que a casa se basea “no sistema de utilización de enerxías renovables, na implantación de medidas de aforro e en medidas de eficiencia enerxética”. “Trátase dunha casa intelixente porque aproveita intelixentemente os recursos autóctonos e porque aforra intelixentemente a enerxía que producimos”, enfatizou.

“Galicia quere ser líder no desenvolvemento das enerxías renovables e proba disto é que estimamos que no ano 2015 o 95% da enerxía que se produza en Galicia proveña das enerxías renovables”, engadiu o mandatario galego, destacando que a vivenda bioclimática de Sotavento combina o aforro enerxético co confort.

Fotografías: Xunta de Galicia.
R.