Skip to main content

El presidente de la Xunta dice que el agujero que dejó el bipartito puede superar los 2.000 millones

El presidente del Gobierno gallego, Alberto Núñez Feijóo, advirtió de que el "desfase" de 2.000 millones de euros que, según denunció la actual Xunta, dejó el bipartito, podría ascender "a mucho más" y avisó de que, si el Consejo de Política Fiscal y Financiera (CPFF) confirma este extremo, "habrá responsabilidades por contabilidad de ingresos ficticios". "Cuando llegamos, pusimos en clarividencia el agujero de 2.000 millones de euros que dejaron y que, si se confirman los datos del CPFF, será mucho más. Y habrá responsabilidades económicas, políticas y alguna más", sentenció el jefe del Ejecutivo en la sesión de control a la que se sometió en la Cámara gallega.

Lo hizo en respuesta a una cuestión formulada por el líder del PSdeG, Manuel 'Pachi' Vázquez, quien puso en duda la "austeridad" del Gobierno gallego, al que acusó de adjudicar "por 352 millones más" que el anterior Gobierno la Autovía Carballo-Berdoias. Frente a ello, Núñez Feijóo reivindicó la "austeridad" de su Ejecutivo y agradeció a los socialistas que se sumen a un concepto que, precisó, "ahora está de moda". "A carcajada batiente decían que ahí venía Feijóo con la austeridad; bienvenidos a ella, aunque sea tres años tarde", ironizó.

En la misma sesión de control, donde el portavoz parlamentario del BNG, Carlos Aymerich, se interesó por la política de inversiones de la Xunta, el mandatario autonómico avanzó que, pese a los "menores ingresos" de este ejercicio, su Gobierno "se compromete" a cerrarlo con una deuda sobre el Producto Interior Bruto (PIB) "que estará por debajo de la media del resto de comunidades". Una vez más, Núñez Feijóo defendió su gestión económica y fiscal frente a las críticas de Aymerich, quien le acusó de no ajustarse a la "ocurrencia" con la que "adorna" sus intervenciones públicas "de no gastar lo que no se tiene". A modo de ejemplo, señaló que la Xunta incrementará la deuda pública en 1.500 millones de euros, "mil más que en el anterior ejercicio", para "aumentar el gasto corriente" en vez de las políticas de bienestar. Del mismo modo, el nacionalista le echó en cara que la Consellería de Sanidade gaste "450 millones más" de lo que tenía previsto el anterior Ejecutivo para realizar un nuevo hospital en Vigo "con 200 camas menos de las previstas".

En el polo opuesto, Feijóo avisó de que la austeridad "no es una ocurrencia", sino "un principio de responsabilidad" en la gestión de los servicios públicos y avisó de que Vigo tendrá "un nuevo hospital público". "Le pese a quien le pese", aseveró. En la línea, volvió a defender la fórmula del pago aplazado para la construcción de este hospital. "Es más barato así que con fondos de la Sociedade Pública de Investimentos (SPI), que usted sabe que no los hay", concluyó.

El presidente de la Xunta, Alberto Núñez Feijoo, ha asegurado que su Ejecutivo gastará en mobiliario «como máximo la mitad» de lo que gastó el anterior Gobierno autonómico.
Núñez Feijoo aludió de este modo durante la sesión de control a la acusación del portavoz del BNG en el Parlamento, Carlos Aymerich, que criticó la «pretendida austeridad» de la Xunta mientras se va a gastar 510 euros en cada silla de la biblioteca de la Ciudad de la Cultura.

Aymerich lamentó que mientras la Xunta hace este gasto no completa los equipamientos de los centros de día, de las escuelas infantiles y de las residencias «construidas» por el anterior Ejecutivo y, además, señaló, elimina los libros de texto gratuitos pero gasta «miles de euros» en destruir «libros ilegales» por estar escritos en gallego. El portavoz del BNG reprobó a Núñez Feijoo que haya aumentado la deuda en mil millones de euros respecto al año anterior y que, sin embargo, ese dinero no vaya destinado a garantizar los servicios sociales, o a las inversiones. También criticó el «sobrecoste» de los viajes pagados por los gallegos para que esté fuera de la Comunidad al menos dos días a la semana haciendo actos de partido.

Núñez Feijoo aseguró que cada vez que va de viaje lo hace de forma institucional para representar a Galicia y que cuando viaja para hablar de su partido es el PP quien paga los gastos. «Cuando entre café y bollos arremete contra las fuerzas gallegas eso no es actividad institucional», señaló Aymerich, que indicó que a él no le parece mal que lo haga, aunque lo instó a que «sus vicios» se los pague él y no los gallegos. El presidente gallego recordó que efue a celebrar con el lehendakari el Día de Galicia en Euskadi y aludió a cuando los nacionalistas en la Xunta iban a celebrar «no sé que día con Galeuscat» o a visitar a Hugo Chávez a Venezuela.

Nota de prensa remitida por el Gabinete de Comunicación de la Xunta de Galicia:

O presidente da Xunta de Galicia, Alberto Núñez Feijóo, lamentou no Parlamento que, de confirmarse os datos do Consello de Política Fiscal e Financeira, o burato que deixou o bipartito será maior aos 2.000 millóns de euros, “e iso ten unha responsabilidade económica e política; haberá, por suposto, -matizou- responsabilidades por contabilidade de ingresos ficticia”.

Diante desta situación, Feijóo asegurou que o Executivo galego seguirá a plantexar programas de austeridade “porque o despilfarro –afirmou en contestacións á pregunta do secretario xeral do PSdeG- é a marca do Partido Socialista”. “O Consello de Política Fiscal e Financeira acaba de dicir que vostedes pintaron os ingresos do 2008 e do 2009. Nós, pola contra, imos a seguir coa austeridade: no ano 2009 fixemos un plan de austeridade de 144 millóns de euros; e no ano 2010 rebaixamos os custes da administración un 28% os gastos de funcionamento”.

“Cando dicimos que se pode facer máis con menos é que este goberno está xestionando con 600 millóns menos que o goberno do que vostede formaba parte; é dicir, 100.000 millóns de pesetas menos do que vostedes gastaban cando estaban gobernando”, aseguroulle o responsable do Executivo autonómico ao secretario xeral socialista.

No tocante á Autovía da Costa da Morte, Feijóo afirmou que “o que nunca fará este Goberno é cambiar unha proposta da mesa de adxudicación; pola contra, o que fará é sempre seguir fielmente as propostas da mesa de contratación”. Neste sentido, lembrou que o anterior goberno o que fixo foi poñer tres primeiras pedras nesta autovía; “e houbo que rescindir o contrato porque a empresa, unha vez adxudicada por vostedes, se negaron a facer os catro carrís que estaban comprometidos na oferta. Polo tanto, licitamos outra vez e adxudicamos conforme á mesa de contratación”.

Feijóo afirmou que “esa é a diferenza entre adxudicar a dedo, e adxudicar conforme ao dereito cando este goberno adxudica as obras”. “Volvo a reiterar, con 6.500.000 millóns de pesetas adxudicados a dedo, vostede cree que os concursos públicos tamén se adxudican a dedo pero non é posible xa que se adxudican conforme aos concursos publicados no DOG. Nós non vamos a facer adxudicacións directas, nin de 6.000 millóns de pesetas nin de 40 millóns de euros; e o que tampouco imos a facer é adxudicar unha obra a sabendas de que vai a ter un reformado e un modificado por riba do prezo contractual, como está a ocorrer no Porto exterior da Coruña”, concluíu.

O presidente da Xunta de Galicia, Alberto Núñez Feijóo, aproveitou a súa comparecencia parlamentaria para salientar que, por primeira vez, “neste ano 2010 a ratio galega de débeda sobre o PIB estará por debaixo da media do resto das comunidades autónomas”.
“Cumpriremos o déficit público e non nos imos a pasar da débeda pública autorizada polo Consello de Política Fiscal e Financeira –proseguiu Feijóo-. En época de incremento de ingresos a débeda estaba por riba da media en relación co PIB; en época de diminución de ingresos nos comprometemos a que a débeda de Galicia estea por debaixo de todas as comunidades autónomas en relación co PIB”.

Neste sentido, o titular do Goberno autonómico apuntou que “cando a Xunta de Galicia incrementaba os seus ingresos arredor do 7% anual, incorría en 750 millóns de euros de débeda pública”, namentres que agora que “veu diminuído os seus ingresos en máis de doce puntos”, esa mesma Xunta incorre nunha “débeda pública pactada e autorizada no Consello de Política Fiscal e Financeira”.

Así, Núñez Feijóo lembrou que non só non se aproveitaron “os anos de incremento de ingresos para ir diminuíndo a débeda”, se non que se “gastaron todos os ingresos”, endebedándose e deixando a deber “máis de 2.000 millóns de euros” que agora ten que financiar a propia Xunta de Galicia.

Por outra banda o presidente galego defendeu de novo o compromiso da Xunta para ”facer un hospital público en Vigo lle pese a quen lle pese”. “Creo que Vigo ten dereito a saber que, de todo o que investimos nese hospital, o 40% está destinado a pagar a comida dos tres complexos hospitalarios durante 20 anos; a pagar a limpeza dos 3 complexos hospitalarios de Vigo durante 20 anos; e a pagar o mantemento durante 20 anos”, aseverou Feijóo preguntándolle ao voceiro nacionalista que “por qué non lle di isto á xente: ¿Por qué non lle di que o 40% dese hospital está para pagar os servizos anexos a el: comida, limpeza, seguridade, mantemento e conservación”, incidiu.

Na mesma liña, explicou que o procedemento empregado para a licitación desta infraestrutura hospitalaria é semellante ao doutras comunidades autónomas nas que gobernan nacionalistas ou socialistas. Así argumentou que en Baleares, “onde gobernan os nacionalistas, se está licitando polo mesmo sistema de pago aprazado”, ao igual que en Castela A Mancha, cun goberno socialista; ou que en Cataluña, cun goberno de coalición.

Así mesmo, comparou este sistema de prazo aprazado co que fan a maioría das familias galegas se queren mercar unha casa: hipotecarse. “Hai dúas formas: ou non mercar a casa porque vostedes non deixaron cartos senón débedas, ou mercar a casa a través dunha hipoteca (…). Isto quere dicir que non tiñamos cartos, compramos unha casa e pagámola a prazos, como o 80% das familias galegas”, afirmou.

Do mesmo xeito, lembrou que o anterior goberno bipartito tiña só maquetas para a construción do novo hospital: “Cinco maquetas, señoría”, dixo o presidente galego dirixíndose ao voceiro nacionalista, subliñando que “con maquetas non se atende á xente”, que nelas “non se pode operar”, nin facer consultas, nin probas diagnósticas, nin radiolóxicas. “Coas maquetas levaron vostedes catro anos. Nós levaremos catro en obras e finalizaremos o hospital. Esa é a gran diferenza”, concluíu Feijóo.
R.