Skip to main content

La Xunta de Galicia no autorizará nuevos grados universitarios en el curso 2011-2012 debido al contexto económico y en espera de un estudio

Así se recoge en las Instrucciones sobre el procedimiento a seguir para la autorización de títulos oficiales que pretendan implantarse en el curso 2010-2011, publicadas en la web de la Consellería de Educación e Ordenación Universitaria y que afectan tanto a grados como a postgrados (máster universitario y doctor). La Secretaría Xeral de Universidades ha considerado "necesario" hacer público este documento con el fin de "facilitar el trabajo y al coordinación" con las tres universidades gallegas, a la espera de la tramitación de "una nueva norma autonómica que regulará la autorización y supresión de las enseñanzas universitarias oficiales". Esta normativa se realizará una vez se publique el Real Decreto sobre enseñanzas oficiales de doctorado.

A pesar de que no se prevé la aprobación de ningún título de este tipo en Galicia, "queda exceptuado" el grado especializado en Economía y Empresa de la USC (Campus de Lugo), "único título pendiente de transformación que, en todo caso, deberá contar con la correspondiente autorización previa de envío a verificación". Para ello, será necesario remitir a la Secretaría Xeral la memoria de verificación del plan de estudios "con anterioridad al 31 de marzo de 2011". Asimismo, se valorará "preferentemente" la adecuada justificación del título, la diferenciación respecto a titulaciones afines y su viabilidad académica.

En el caso de los másteres universitarios, las instrucciones señalan que se tendrá en cuenta la "pertinencia económica" y se priorizarán aquellos que cumplan "por lo menos con tres" condiciones. Entre ellas, que otorguen competencias profesionales; si son interuniversitarios; orientación laboral o práctica; viabilidad económica; apoyo y colaboración de empresas e instituciones del entorno; prácticas garantizadas; fomento del espíritu emprendedor; formación superior en áreas de alta demanda; o tener carácter internacional.

Por otro lado, en los doctorados, tendrán preferencia aquellos que cumplan con el requisito de ser interuniversitarios y demuestren su viabilidad económica. Para obtener la mencionada autorización, la parte interesada tendrá que enviar una solicitud a la Secretaría Xeral de Universidades dentro de un plazo de entrega que finaliza el 21 de enero de 2011. Dicha petición tendrá que remitirse junto con una memoria de verificación del plan de estudios y otra sobre la viabilidad del título propuesto.

La Xunta emitirá la resolución de autorización previa de envío "en el plazo de un mes" desde la entrada del expediente en la Secretaría Xeral. Asimismo, la Consellería implantará un mecanismo de análisis previo "que hasta ahora no existía", a través de un informe que filtre las solicitudes que las universidades presentan antes de su envío a Madrid. Según señala el departamento autonómico, en este momento se imaprten un total de 209 másteres y 152 doctorados en el SUG, una cifra que "hace necesaria la racionalización en las nuevas solicitudes de oferta académica".

Nota de prensa remitida por el Gabinete de Comunicación de la Xunta de Galicia:

A Consellería de Educación ven de publicar as instrucións sobre o procedemento a seguir para autorización de títulos oficiais que se desexen implantar no curso 2011-2012. Deste xeito a Consellería da un paso máis no proceso de adaptación da oferta de titulacións do Sistema Universitario Galego (SUG) ao Espazo Europeo de Estudos Superiores (EEES). Xa en outubro de 2009 emitíronse unhas instrucións sobre o procedemento para a implantación de títulos oficiais para o curso 2010-2011, co fin de facilitar as labores de coordinación do SUG que son competencia da Consellería.

A Secretaría Xeral de Universidades da Consellería considera necesario facer públicas, neste momento, as novas instrucións sobre o procedemento a seguir para a autorización de títulos de grao, máster universitario e doutor. Estas liñas teñen como obxectivo facilitar o traballo de coordinación coas universidades do SUG mentres non entra en vigor a nova normativa nesta materia.

A redacción destas instrucións ven derivada do remate da primeira fase de adaptación dos títulos universitarios o EEES. Neste momento estanse a impartir un total de 209 másters e 152 doutoramentos no SUG. Unha cifra que fai precisa a racionalización nas novas solicitudes de oferta académica por parte das universidades, co obxecto de verificar a pertinencia socio- económica das novas propostas, esixíndolles que aporten unhas valores engadidos ao sistema.

Desde xeito a Consellería volve a demostrar, unha vez máis, a súa eficiencia na xestión de recursos e o seu carácter dialogante xa que estas instrucións están consensuadas nun alto porcentaxe coas universidades galegas, tal e como se reflicte no documento no que están redactadas as propostas aprobadas por eles.

As instrucións inciden na necesidade de cumprir cunha serie de requisitos. No caso dos másters universitarios, terase en conta a pertinencia económica e priorizaranse os que cumpran polo menos con tres das seguintes condicións: os que outorguen competencias profesionais; sexan interuniversitarios e que participen nel un mínimo de dúas universidades do SUG; teñan unha orientación laboral ou práctica; ter demostrada viabilidade económica: xustifique o apoio e colaboración de empresas e institucións do contorno socioeconómico; ter garantidas as prácticas do estudantado; fomentar o espírito emprendedor; cubrir a formación superior de persoal en áreas de elevada demanda laboral; ou ter un carácter internacional.

E no caso dos doutoramentos, á hora da concesión terán preferencia aqueles que cumpran co requisito de ser interuniversitarios (coa participación de universidade do SUG ou do sistema español, europeo ou internacional) e ademais deberán ter demostrada a viabilidade económica.

Con esta instrución a Consellería da un paso máis de cara á adaptación universitaria ao EEES primando a calidade por riba da cantidade. Deste xeito instaurase un mecanismo de análise previo que ata agora non existía, e que aplicará a Consellería a través dun informe que filtre as solicitudes que as universidades presentan antes do envío das mesmas a Madrid.
R.