Skip to main content

Cultura asegura que siempre apoyó la celebración de un congreso sobre Uxío Novoneyra en 2010

Así lo ha explicado la Consellería de Cultura en respuesta a las críticas recibidas en la presentación en A Coruña del congreso que la Real Academia Galega organiza en homenaje al poeta del Courel y durante la que se aseguró, sobre la ausencia de la Xunta, que "se les preguntó y no hay querido participar". Ante esto, la consellería ha señalado que, a través de la Dirección Xeral de Promoción e Difusión da Cultura, "se le comunicó a la RAG en reiteradas ocasiones la colaboración económica y técnica" de la Xunta para la organización de dicho congreso, "con la única condición que se celebrase, como es obvio, en 2010, que es el periodo de homenaje a Uxío Novoneyra".

Para Cultura, la celebración en 2010 del congreso sobre Novoneyra "daría continuidad a la colaboración iniciada en 2009" con la financiación del congreso dedicado a Ramón Piñeiro, organizado por la RAG el mismo año que se le dedicaron las Letras Galegas.
Según ha apuntado Cultura, este departamento inició a principios del año pasado la gestión para asumir los gastos del congreso dedicado a Uxío Novoneyra, con la comunicación en Comisión de Cultura del convenio entre la consellería y la RAG para 2010, dotado con 245.500 euros para gastos y 12.000 para el congreso. En el mes de octubre, ha informado la Xunta, la dirección xeral se puso en contacto con la RAG por la "ausencia de información y de iniciativas" para la celebración de este evento, a lo que la Academia respondió con una propuesta "interesante y bien estructurada" para su celebración en el mes de diciembre de 2010.

Para la Xunta esta propuesta tenía, sin embargo, dos "inconvenientes", dado que el presupuesto sobrepasaba la cantidad asignada y la celebración se desplazaba del Consello da Cultura Galega a la sede de la RAG en A Coruña. A finales de noviembre, ha precisado la Xunta, la dirección xeral de comunicó a la RAG que "acepta los días propuestos" pero que "no puede asumir el aumento del presupuesto presentado". Además, le declaró su interés en involucrar, como en 2009, al Consello da Cultura Galega.
Sin embargo, según la versión de la Xunta, el 30 de noviembre la RAG respondió que podía "ajustar el presupuesto", pero "exigió" que la celebración del evento fuese en su sede en A Coruña, al tiempo que evidenció la "imposibilidad" de realizarlo dentro de 2010 e instó a trasladarlo a 2011. "La Consellería de Cultura, por razones de legalidad contable, debería detraer del presupuesto de 2011 la cantidad correspondiente a la acción, lo que afectaría a otras iniciativas de este ejercicio", ha indicado el departamento autonómico, que ha señalado también la "inusual circunstancia" de que en el mismo año se celebren dos congresos dedicados a dos escritores gallegos a los que se homenajea en las Letras Galegas.

Nota de prensa remitida por el Gabinete de Comunicación de la Xunta de Galicia:

A Consellería de Cultura e Turismo apoiou dende o primeiro momento a proposta da Real Academia Galega para a celebración do Congreso sobre Uxío Novoneyra dentro dos actos dedicados ao autor homenaxeado no Día das Letras Galegas 2010. A través da Dirección Xeral de Promoción e Difusión da Cultura comunicóuselle á RAG en reiteradas ocasións a súa colaboración económica e técnica para a organización de dito Congreso, coa única condición de que se celebrara, como é obvio, no ano 2010, que é o período de homenaxe a Uxío Novoneyra.

Para a Consellería de Cultura e Turismo, a celebración en 2010 do Congreso sobre Novoneyra daría continuidade á colaboración iniciada en 2009, cando a Dirección Xeral de Promoción e Difusión da Cultura financiou o congreso organizado pola Real Academia Galega dedicado a Ramón Piñeiro, homenaxeado entón co Día das Letras Galegas.

Nesta liña de actuación, Cultura e Turismo comezou a principios do ano pasado a xestión administrativa para asumir os gastos do Congreso dedicado a Uxío Novoneyra. Dese xeito, o 18 de marzo de 2010 infórmase na Comisión de Cultura do Parlamento do convenio entre a Consellería e a RAG para o exercicio 2010: destinaríanse 245.500 euros (45.000 euros máis que nos catro últimos anos) para diferentes actividades e gastos de dita entidade, e 12.000 euros para a organización do Congreso sobre Uxío Novoneyra.

No mes de outubro seguinte, a Dirección Xeral ponse en contacto coa RAG pola ausencia de información e de iniciativas para a celebración de dito evento. A Real Academia Galega responde o 5 de novembro cunha proposta interesante e ben estruturada para a súa celebración os días 20, 21 e 22 de decembro de 2010. Para a Dirección Xeral esta decisión so tiña dous inconvenientes: por unha parte, o orzamento reborda a cantidade asignada; por outra, despraza a celebración da sede do Consello da Cultura Galega en Santiago, como se fixera en 2009, e propón realizalo na sede da propia Academia na Coruña.

A finais de novembro, a Dirección Xeral comunícalle á RAG que acepta os días propostos para a celebración de dito congreso (20, 21 e 22 de decembro), pero que non pode asumir o aumento do orzamento presentado, debido aos axustes económicos realizados, aínda que mantén unha cantidade similar á destinada ao financiamento do congreso sobre Ramón Piñeiro en 2009. Igualmente, comunícase que é o seu desexo darlle continuidade á acción iniciada o ano anterior e involucrar tamén a unha institución fundamental como o Consello da Cultura Galega. O 30 de novembro, a RAG responde que pode axustar o orzamento, pero esixe a celebración do Congreso na súa sede, na Coruña, e tamén sinala a imposibilidade de realizalo dentro de 2010 – ano dedicado a Uxío Novoneyra–, polo que cumpriría trasladalo a 2011 –dedicado pola propia RAG a Lois Pereiro–.

A Consellería de Cultura e Turismo, por razóns de legalidade contable, debería detraer do orzamento de 2011 a cantidade correspondente á acción, o que afectaría a outras iniciativas deste exercicio. Ademais desta seria dificultade, daríase a inusual circunstancia de que se celebren dous congresos no mesmo ano dedicados a dous escritores aos que se lles homenaxea no Día das Letras Galegas. Debido a isto, ante a imposibilidade de realizar o Congreso durante o ano 2010, a Consellería viuse na obriga de anular o compromiso, aínda que manifesta o seu desexo de retomalo, como estivo previsto sempre, dentro do ano dedicado ó autor homenaxeado no Día das Letras Galegas.
R.