Skip to main content

Una película lleva a televisión la vida del empresario ourensano Eduardo Barreiros

La película, que ofrece su primer pase el viernes 17 de junio en el Teatro Principal de Santiago, narra así la historia de este empresario, un joven de pueblo sin recursos que, tras idear la conversión de los motores de camiones de gasolina en diesel, llegó a crear un imperio de casi 25.000 trabajadores a mediados de los 50. Según ha explicado su director, el film está basado en la biografía de Eduardo Barreiros realizada por Hugo Thomas y recorre la historia del empresario desde que tenía 8 años y vivía con su familia en Gundiás (Ourense) hasta 1969, cuando alcanza la cima industrial europea.

Simón Casal ha señalado que este film, que constituye su primer largometraje, ha sido resultado de un trabajo "muy duro" en el que han pretendido sacar a la luz esta historia, "desconocida" para muchos jóvenes. Al mismo tiempo, el director ha tratado de poner su acento en el carácter emprendedor de Eduardo Barreiros y las similitudes entre su época y la situación económica actual. "Los personajes de la película son totalmente reales", ha explicado Casal, que, sin embargo, ha reconocido que no se trata de un documental y que, en ocasiones, la historia está "interpretada" gracias al guión de José Luis Acosta.

Con un equipo casi al 100% gallego, la película se ha rodado en sus idiomas originales -en gallego para la etapa en Galicia, en castellano para la española y en inglés para los personajes extranjeros-. Asimismo, para el papel de Eduardo Barreiros han participado tres actores, Brais Varela -que lo interpreta de niño-, Christian Escuredo -de joven- y Manuel Regueiro, que interpreta su etapa adulta y sobre el que recae la mayor parte del peso de la película. Además, el film, producido por Pancho Casal y Regina Álvarez, cuenta como actores a Tamara Canosa, María Tasende, Rebeca Montero o Salvador del Río, entre otros.

Un total de cinco televisiones autonómicas españolas, entre las que se encuentra la TVG, ya han adquirido la película, que se prevé que pueda estrenarse en la pequeña pantalla en otoño. Además, los productores continúan con las conversaciones con otras televisiones y prevén exportarla a otros países.

Nota de prensa remitida por el Gabinete de Comunicación de la Xunta de Galicia:

O conselleiro de Cultura e Turismo, Roberto Varela Fariña, asiste no Teatro Principal de Santiago de Compostela á preestrea do filme para televisión Eduardo Barreiros. O Henry Ford español, da produtora galega Continental e Salero Films. O filme, de noventa minutos de duración e que conta co apoio da Consellería de Cultura e Turismo, a través da Axencia Galega das Industrias Culturais (AGADIC), céntrase na vida deste empresario ourensán da automoción, que colleitou un grande éxito empresarial nos anos sesenta.

A película achéganos á historia de Eduardo Barreiros, fundador da marca de motores e camións que leva o seu apelido, e explícanos como chegou a converterse no sexto empresario máis importante de Europa no ano 1964. Naquel momento, case a metade dos camións que circulaban por España levaban o seu novo. A súa carreira comezou coa idea de converter motores de gasolina en diésel, creando un imperio con case 25.000 traballadores. Todo isto truncouse cando, tras perder o control da súa propia empresa a mans da multinacional estadounidense Chrysler, Barreiros abandonou a súa fábrica e a súa marca desapareceu.

O filme iniciase en 1926, cando Eduardo Barreiros tiña oito anos e residía coa súa familia na aldea ourensá de Gundiás, e fai fincapé no ano 1969, cando Barreiros alcanza a cima industrial europea. Durante o filme, a historia apoiase con imaxes de arquivo co obxectivo de engadir á narración un ton documental. A personaxe de Eduardo Barreiros está representada na súa idade adulta polo actor Manuel Regueiro, que interpreta ao protagonista desde 1950 a 1969.

A película está dirixida por Simón Casal de Miguel, que comezou a súa filmografía como guionista e director aos vinte anos con Panta Rei (todo flúe), unha curtametraxe que foi seleccionada en importantes festivais de todo o mundo, gañando varios premios en España. Trazos, no ano 2007, e Ayuko, en 20011, son as súas seguintes curtametraxes. Na industria audiovisual traballa como fotógrafo de publicidade e cine, para produtoras de cine e televisión e para axencias de publicidade. O guión de Eduardo Barreiros. O Henry Ford español é de José Luis Acosta.

A produción, que ten unha duración de 90 minutos, conta co apoio da Consellería de Cultura e Turismo, a través da Axencia Galega das Industrias Culturais (AGADIC), e coa participación da Televisión de Galicia, Canal Sur, Telemadrid, Canal 9 e Euskal Telebista. Tamén colabora nesta tv-movie a Consejería de Cultura de la Junta de Andalucía, o ICAA e a Fundación Eduardo Barreiros.

Fotografía: http://www.fundacionbarreiros.org/barreiros/biografia.html