Skip to main content

Economía e Industria apuesta por el desarrollo de redes eléctricas inteligentes y energías renovables

Durante su intervención en la apertura del seminario As redes eléctricas intelixentes: concepto e aplicación, organizado por la Fundación Gas Natural Fenosa, Guerra ha destacado que la consellería que dirige trabaja para "propiciar el desarrollo de las condiciones" que conviertan a Galicia "en el mejor escenario para la puesta en marcha de las redes eléctricas inteligentes". Ha indicado que este tipo de redes "pueden ayudar a equilibrar oferta y demanda" y son útiles para "la generación de energía propia". Las energías renovables, ha apuntado, hacen necesario introducir cambios en la estructura de producción y distribución energética, para lo que son adecuadas las redes inteligentes "capaces de actuar automáticamente ante un nuevo modelo de generación con mayor peso de las renovables y menos centralizado".

Para Guerra, estos sistemas contribuyen a hacer la generación "compatible con la demanda" y a que el uso sea más eficiente. "Puede llevar a un proceso de democratización de la generación", ha dicho el conselleiro, que ha destacado las "altas cuotas de rentabilidad" de la eólica en Galicia, una industria "madura". En cualquier caso, ha pedido apostar por otras vías menos desarrolladas, como la geotermia o la biomasa. Además, ha apuntado que el desarrollo de estas redes se aplicará también para nuevos campos, como es el caso del coche eléctrico. También en este sentido se ha pronunciado el presidente de la Fundación Gas Natural Fenosa, Pedro Fábregas, quien ha apuntado que en este ámbito será necesario estudiar posibilidades como el aprovechamiento de energía acumulada en estos vehículos no usada.

Guerra ha indicado que el 64% de la energía generada en Galicia procede de fuentes renovables y que el objetivo es que en 2015 haya 6.500 megavatios instalados de eólica y 150 de biomasa y fotovoltaica.

Nota de prensa remitida por el Gabinete de Comunicación de la Xunta de Galicia:

O conselleiro de Economía e Industria, Javier Guerra, inaugurou o seminario As redes eléctricas intelixentes: concepto e aplicación da Fundación Gas Natural Fenosa salientando que o seu departamento, a través do Instituto Enerxético de Galicia, está a traballar para “propiciar o desenvolvemento das condicións que convertan o noso territorio no mellor escenario para a posta en marcha das redes eléctricas intelixentes”.

Javier Guerra explicou que as enerxías renovables fan necesaria a introdución de cambios na estrutura de produción e distribución enerxética, o que require “de redes intelixentes capaces de actuar automaticamente ante un novo modelo de xeración con maior peso das renovables e menos centralizado fronte a concepción clásica de xeración centralizada e controlable”.

O conselleiro de Economía e Industria avanzou que as redes eléctricas intelixentes requerirán dun sistema de comunicación e dispositivos de monitorización e control das instalacións eléctricas na xeración, no transporte-distribución e consumo e automatización que permitirán unha maior eficiencia mediante sistemas de almacenamento, o que conecta cun dos obxectivos fundamentais do Goberno de Galicia, “que é o aforro e a eficiencia enerxética”.

Javier Guerra indicou que as redes eléctricas intelixentes “xestionarán axeitadamente a xeración de enerxía, compatibilizándoa coa demanda, de xeito que a enerxía se trasladará aos consumidores dunha forma segura, económica, sostible e eficiente”.

O conselleiro, no transcurso da súa intervención, apuntou tamén que o Goberno galego ten entre os seus obxectivos fundamentais o fomento das políticas de aforro e eficiencia enerxética e o incremento da xeración eléctrica da man das enerxías limpas, “dous aspectos complementarios co desenvolvemento das redes intelixentes eléctricas”.

As enerxías renovables manteñen un papel transcendental dentro do escenario enerxético galego, xa que o 64% da enerxía xerada en Galicia provén de fontes renovables e coxeración, ao tempo que a Xunta traballa para acadar unha potencia eólica autorizada que chegue aos 6.500 MW , en 2012.
R.